Social Networks

ABORDĂRI ȘI STUDII DE CAZ RELEVANTE PRIVIND MANAGEMENTUL ORGANIZAȚIILOR DIN ROMÂNIA ÎN CONTEXTUL SOCIO-ECONOMIC COMPLEX, INFLUENȚAT DE PANDEMIA COVID-19, DIGITALIZARE ȘI TRECEREA LA ECONOMIA BAZATĂ PE CUNOȘTINȚE

%name ABORDĂRI ȘI STUDII DE CAZ RELEVANTE PRIVIND MANAGEMENTUL ORGANIZAȚIILOR DIN ROMÂNIA

ABORDĂRI ȘI STUDII DE CAZ RELEVANTE PRIVIND MANAGEMENTUL ORGANIZAȚIILOR DIN ROMÂNIA ÎN CONTEXTUL SOCIO-ECONOMIC COMPLEX, INFLUENȚAT DE PANDEMIA COVID-19, DIGITALIZARE ȘI TRECEREA LA ECONOMIA BAZATĂ PE CUNOȘTINȚE

Volumul de abordări și studii de caz reprezintă o modalitate la care a apelat recent SAMRO în vederea dezvoltării școlii românești de management. Obiectivul specific avut în vedere este punerea la dispoziția corpului profesoral din universitățile din România a unui set de studii de caz axate pe aspecte relevante ale managementului din România în perioada actuală.
În prima parte a volumului sunt încorporate mai multe studii care se focalizează pe aspecte majore ale abordării managementului organizațiilor în complexul context socio-economic actual.
În continuare în cadrul volumului au fost incluse trei categorii de studii de caz:
a) studii de caz de complexitate ridicată, care au în vedere ansamblul elementelor manageriale ale unei organizații – strategii și politici generale ale organizației, sistemul de management al companiei în ansamblu, managerii organizației, leadership-ul companiei, cultura managerial-organizațională ș.a.;
b) studii de caz de complexitate medie, care au ca obiect componente principale ale managementului unei companii – subsisteme manageriale, managementul unor funcțiuni sau activități, utilizarea anumitor metode sau abordări manageriale ș.a.;
c) studii de caz de complexitate redusă, referitoare la anumite componente de detaliu ale managementului organizației, privind decizii, acțiuni și/sau comportamente manageriale.
În selecționarea și realizarea studiilor de caz încorporate în volum, am avut în vedere cu prioritate următoarele cerințe:
• să fie realiste, să reflecte situații manageriale din companiile din România așa cum se derulează în contextul actual deosebit de complicat și dificil;
• să fie originale și relevante pentru domeniu și să conțină informații cât mai concrete și cât mai semnificative privind practica managerială românească;
• să conțină atât exemple de cele mai bune practici manageriale din companiile din România, cât și exemple de practici manageriale defectuoase;
• în studiile de caz unde managerul și/sau managerii din companii au contribuit semnificativ la realizare, să apară menționat/menționați ca autor /autori alături de cadrul didactic implicat, cu specificarea funcției și organizației;
• să fie structurate în mai multe paragrafe, fiecare cu un titlu sugestiv;
• titlurile studiilor de caz să fie cât mai incitante, desigur reflectând conținutul situațiilor manageriale prezentate;
• să fie redactate utilizând limbajul/terminologia folosită curent în manage-mentul cotidian din companii;
• să constituie prin modul lor de elaborare și prin întrebările formulate o metodă didactică interactivă de cunoaștere și analiză a mediului de afaceri și de conectare a studenților la realitățile și specificul managementului firmelor din România.
Acest volum, la fel ca și precedentele lucrări publicate în 2017 si 2020, prezintă două specificități:
a) sunt selectate în mod unitar, potrivit unei metodologii riguroase, un set de studii de caz privind managementul companiilor din România, cu participarea de cadre universitare din cea mai mare parte a universităților de vârf autohtone;
b) sunt implicați direct și substanțial în conceperea și realizarea studiilor de caz, manageri și întreprinzători din companii performante.
Lucrarea este distribuită gratuit celor peste 270 de membri SAMRO, astfel încât aceasta să fie accesibilă și utilizată într-un număr cât mai mare de discipline manageriale, la nivel de licențe, masterate și doctorate și în cât mai multe universități din România.
La realizarea prezentului volum au contribuit cadre didactice universitare din fiecare din cele cinci filiale SAMRO și manageri din 6 companii din toate regiunile istorice ale României. Lor le adresăm mulțumirile noastre călduroase, pentru efortul depus și pentru calitatea ridicată a studiilor de caz elaborate.
Volumul „Abordări și studii de caz relevante privind managementul organizațiilor din România în contextul socio-economic complex influențat de pandemia covid-19, digitalizare și trecerea la economia bazată pe cunoștințe” se alătură precedentelor lucrări SAMRO:
• 13 rapoarte de cercetare „Starea de sănătate a managementului din România”;
• 4 volume „The Best Romanian Management Studies” publicate la edituri din străinătate în 2014 și 2016, 2018 și 2021;
• 21 de dicționare de management, unul general și 20 pe domenii;
• 2 ediții ale „Anuarului științific al lucrărilor de management din România” în 2014 și 2016;
• Volumul Virgil Madgearu, împreună cu Academia de Studii Economice, în ciclul „Mari personalități din ASE” în anul 2011;
• 9 volume ale lucrărilor conferințelor SAMRO realizate împreună cu Facultatea de Management de la Academia de Studii Economice din București, editate în străinătate (2) și în România (7).
SAMRO își propune ca, pe baza experienței ce rezultă în urma realizării și utilizării volumelor focalizate pe studii de caz, să continue eforturile de a dezvolta instrumentarul didactic interactiv folosit în domeniul managementului și de a amplifica conexiunile dintre învățământul universitar și practica managerială din companiile autohtone, luând în considerare impactul multiplu și intens pe care îl are trecerea la economia bazată pe cunoștințe și transformarea digitală.
Pe acest plan sunt deosebit de utile constatările, recomandările și ideile fiecărui membru SAMRO și ale studenților, masteranzilor și doctoranzilor utilizatori ai studiilor de caz, pe care le așteptăm cu receptivitate!